15 rujna 2009

Sunce

Pin It
Proljetos me uhvatila manija izrada sunaca. Fascinirali se me njegov oblik, njegova simbolika, djelovanje... Tako je nastalo i ovo veliko sunce - dekoracija stubišta moje kuće koje susrećem svaki puta kada se uspinjem ili silazim stepenicama i koje me posebno razveseli i razvedri kada ga pogledam. Sunce je napravljeno u tehnici papier-mache.
Prvo sam iz kartona izrezala središnji, kružni dio i to tako da sam na dva velika kartona A1 formata, naopako položila okrugli stol i iscrtala kružnicu. Željela sam načiniti veliko sunce, a dimenzija stola mi je baš odgovarala (cca 120 cm). Izrezane krugove sam uz rub spojila "klamericom" a unutrašnjost ispunila izgužvanim novinskim papirom. Kako bi konstrukcija bila čvršća, lagano sam, u jednom sloju, iskaširala dobiveni oblik. Opseg kružnice sam podijelila sa sedam (željela sam da moje sunce ima 7 krakova) i tako izračunala širinu i visinu trokuta koji su mi potrebni za krakove. Trokute sam opet izrezivala u duplom sloju kartona, spojila ih "selotejpom", ispunila ponovo izgužvanim papirom i pričvrstila za središnji dio. U ovoj fazi izrade, cijela stvar je još uvijek dosta klimava i nestabilna, jer "klamanje" i "selotejp" služe samo kao privremeni učvršćivaći. Sada kada je konstrukcija složena, slijedi kaširanje cijelog modela. Istrgani komadi novinskog papira umočeni u smjesu vode i brašna, lijepe se preko kartona u nekoliko slojeva koji, nakon što se osuše, postaju tvrdi i čvrsti. Budući da boja s novinskog papira s vremenom izlazi i probija kroz nanesenu boju, potrebno je bojati u nekoliko slojeva, s tima da ja uvijek kao prvi sloj stavljam bijelu podlogu. Na bijelu podlogu nanijela sam žutu akrilnu boju, a crvenim pigmentom sam u maloj čašici stvorila i narančastu koja mi je poslužila za iscrtavanje središnjeg dijela sunca.
Sunce sam postavila na žarko narančasti zid i time dobila nevjerojatno topli efekt na bijelom i hladnom stubištu.

Nema komentara:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails